Handelsbetingelser og persondatapolitik

HANDELSBETINGELSER

1. Når du afgiver en ordre

Når du har afgivet en ordre hos cykelland.com, vil vores system automatisk sende dig en bekræftelse via e-mail. Bindende faktura sendes til dig i forbindelse med afsendelse af orden, og vedlægges også sammen med de varer, du har bestilt.

2. Annullering af ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lageret kan annulleres ved at kontakte Cykelland ApS.

3. Priser

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

4. Betaling

Der kan betales med Dankort, Visa, Mastercard og MobilePay.

5. Fragt og levering

Med mindre andet er oplyst på den elektroniske ordrebekræftelse, bliver varen sendt senest 4 arbejdsdage efter betaling er registreret. Pengene trækkes dog først, når varen er sendt – medmindre der specifikt er tale om en forudbestillingsvare. Er det en forudbestillingsvare trækkes beløbet med det samme og du får leveret varen så snart den er på lager.

Levering af tøj og reservedele foregår normalt via Post Danmark. Vi sender en e-mail med besked når varen sendes og hvornår du kan forvente at modtage den.

Levering af cykler og elcykler foregår med Danske Fragtmænd til brofast adresse i Danmark for 450,-  Vigtigt: når du bestiller en cykel skal du i kommentarfeltet skrive hvor cyklen kan stilles, hvis du ikke er hjemme.

Bemærk venligst grundet leverandørregler kan flere mærker af almindelige cykler kun afhentes fra forretningen.

Ønskes eventuelle varer sendt til udlandet, bedes du kontakte butikken.

Hvis vi ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 4 arbejdsdage modtager du besked om dette pr. e-mail.

Ved eventuel fragtskade bedes du kontakte fragtfirmaet hurtigst muligt. Er du hjemme ved modtagelsen, så bedes det noteret på fragtbrevet at den modtages med fragtskade – meget gerne med billede af kassen inden du pakker cyklen ud. Er cyklen blevet stillet uden kvittering, så bedes du kontakte Danske Fragtmænd på tlf. 7252 7710 og angive klagen. Derefter kontakter du os, så vi kan assistere med processen.

6. Fortrydelses-/returret

Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varen. Hvis du skulle fortryde et køb kontakter du os på mail eller telefon og oplyser, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. I en mail noterer du ordrenummer, adresse, telefonnummer samt fortrydelsesårsag. Herefter returnerer du blot varen til os i original emballage og ubeskadiget og med kopi af faktura. Når vi modtager din vare retur, gennemgås den og det vurderes om varen har mistet gensalgsværdi. Har den det f.eks. hvis varen har fået skader eller er medtaget på anden vis, så opgøres den nye værdi og du bliver kontaktet omkring dit returbeløb. Har din vare ikke mistet gensalgsværdi refunderer vi din fulde betaling for varen ekskl. eventuelle fragtomkostninger, hvis vi har afhentet eksempelvis cykler på din adresse. Refundering af betalingen sker normalt indenfor 2-3 dage efter vi har modtaget varen som beskrevet ovenfor. Ved elcykler gælder det ligeledes, at du kan returnere cyklen inden for 14 dage. Har elcyklen på dette tidspunkt ikke mistet gensalgsværdi refunderer vi din betaling ekskl. alle fragtomkostninger og klargøringsomkostninger  samt administrationsgebyr på 899 kr.

Ved returnering indenfor fortrydelsesretten betaler du selv forsendelsesomkostninger ligesom du selv har ansvaret for varen indtil den er kommet retur til butikken. Hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder under transporten retur er det altså kundens ansvar. Du bør derfor sikre dig at varen er forsvarligt emballeret og sendt på en forsvarlig måde f.eks. som en værdipakke.

Har du købt et løst batteri til en elcykel og ønsker at returnere det, vil vi som udgangspunkt altid fratrække 60% af købssummen, da batteriet efter brug ikke kan forventes solgt i forretningen. Ved køb af ny cykel fratrækkes der ikke procenter på batteriet medmindre det er tydeligt brugt eller har skader.

Hvis det drejer sig om en defekt vare, vil vi inden for 5 arbejdsdage give besked pr e-mail om hvorvidt varen bliver erstattet med ny vare, eller om den kan repareres.

7. Reklamationsret

Hvis ikke andet er oplyst, har du 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Ved reklamation indenfor reklamationsperioden, eller hvis varen er defekt eller mangelfuld ved modtagelse bedes du straks kontakte os pr. mail eller telefon. Ved fremsendelse af vare med reklamation skal du vedlægge kopi af faktura samt kort beskrivelse af fejl/mangel.

8. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Der tages forbehold for tryk-/tastefejl samt for udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt det viste billede.

9. Persondataforordningen (GDPR)

Persondateforordningen gældende for:

Cykelland ApS

1) Hvilke oplysninger behandles, hvorfor og på hvilket grundlag?

Salg i webshoppen: Her henter vi de basale kontaktoplysninger og betalingskortoplysninger. Dette gøres for at kunne levere og ekspedere dine ordre. Og behandles således som led i opfyldelse af en aftale.

2) Hvornår sker der databehandling?

Indsamlingen, registrering og behandling af dine data sker ved gennemførelse af køb på vores webshop. Samtid indsamles oplysninger, ved mail korrespondance, for at kunne gennemføre kommunikationen.

3) Hvem vi deler oplysninger med?

Når du handler på vores webshop og vælger at få det købte sendt, bliver oplysninger delt med transportør. For at kunne leverer det købte til dig.

Shopify leverer vores it-løsninger inkl. webshop og får i den forbindelse som databehandler adgang til de personoplysninger, vi registrerer om dig.

3.1) Webshoppen

Vores Webshop er udviklet af:

Cykelland ApS
Hvidovrevej 90
2610 Rødovre
Tlf: 3670 5444
E-mail: info@cykelland.dk

4) Hvor længe behandles/opbevares oplysningerne?

Vi behandler dine oplysninger, så længe der er et sagligt formål hermed.
Vi opbevarer og behandler dine personoplysninger omkring køb af cykel hos os i en periode på 10 år efter købet med henblik på senere at kunne hjælpe dig med at dokumentere købet, eksempelvis i forbindelse med forsikringssager, garantisager eller ønsker om genfinding af kvittering. Efter 10 år sletter eller anonymiserer dine oplysninger fra vores it-systemer og destruerer eller anonymiserer eventuelle fysiske kopier heraf. Ønsker du dine personoplysninger slettet tidligere kan dette gøres ved at rette henvendelse til os.

5) Datasikkerhed

Vi har regler og procedurer for datasikkerhed, således de indsamlede data nyder beskyttelse mod tab, ændring eller misbrug.
Vores data er beskyttet bag firewall og af antivirus programmer. Disse systemer vil kunne opdage, rapportere, undersøge og dokumentere brud på sikkerheden.
Sker der er brud på sikkerheden, vil Datatilsynet blive underrettet indenfor 72 timer efter tidspunktet for konstateringen af brud på persondatasikkerheden. Desuden vil de registrerede personer uden unødig forsinkelse blive underrettet om bruddet.

6) Udøvelse af dine rettigheder

Du kan til enhver tid få adgang til og indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.
Du kan også til enhver tid få berigtiget, slettet eller begrænset behandlingen af dine data samt gøre indsigelse mod behandlingen af disse.
Ønsker du at gøre brug af ovennævnte rettigheder, bedes du kontakte os på info@cykelland.com.

7) Cookies

Når du besøger cykelland.com, indsamler vi oplysninger om dig via cookies. Disse oplysninger, bruges for at optimere og målrette, vores markedsføring og hjemmeside.

8) Klageadgang

Du har mulighed for at klage over behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet via følgende kontaktoplysninger:

Datatilsynet
Borgergade 28
1300 København K
Tlf. 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk

Læs mere om klageadgang på Datatilsynets hjemmeside her: www.datatilsynet.dk.

10. Sikkerhed ved online betaling

Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan det virke lidt uhåndgribeligt, at man blot indtaster sine kortoplysninger og trykker på en knap. Men takket være dansk lovgivning kan du vide dig sikker når du betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektronisk betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er der kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:
PBS: www.betaling.dk
Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk
Forbrugerinformation: www.fi.dk
Hvis du har spørgsmål vedrørende køb og betaling er du velkommen til at kontakte os